ارتباط با اولیا و مسئولین ودانش آموزان
                                       به نام آن که یادش آرامش بخش است .

در درس قرآن :خواندن اذان و اقامه و یک نماز سه رکعتی و آیه الکرسی روی لوح فشرده یا کاست و ارائه به معلّم 

در درس هدیه های آسمان:تحقیق در مورد تفاوت لباس زنان و مردان مسلمان با غیر مسلمانان و تشکیل گروه بچّه های طبیعت در مدرسه و ارائه ی گزارش به معلّم و تعریف معنای نظم در منزل و همچنین تعریف یک داستان از چگونگی برقراری نظم در یک شهر برای مادر و ارائه نظر مادر به معلّم و درست کردن پرچم به مناسبت ایّام محرّم وشرکت کردن در نمایشگاه نقّاشی این ایّام و کار روی وضو گرفتن در مدرسه و تمرین در منزل با نظارت مادر 

در درس فارسی:پر کردن جدول روخوانی در منزل پس از تمرین روخوانی و کامل کردن دفتر لغت از روی کتاب لغت که روش کار با آن را در کلاس یاد گرفته اند و پیدا کردن کلمه های هم معنی و مخالف از هر درس و نوشتن خلاصه ی بعضی از  درس ها و نوشتن داستان های کوتاه بر اساس مشاهده وتفکردر محیط اطراف

در درس املا: کامل کردن جمله هایی با جاهای خالی کلمات دارای ارزش املا و یا پر کردن جاهای خالی که ارزش املایی دارند و پیدا کردن کلمه های هم خانواده در متن و نوشتن آن ها و ربط دادن کلمه های هم معنی یا هم خانواده به هم دیگر و پیدا کردن کلمه های دارای حرف خاص از یک متن و نوشتن آن و همچنین پیدا کردن یک متن املایی مناسب که دارای کلمه های املایی باشند در گروه و املا گفتن اعضای گروه به هم و صحیح کردن املا ها و....

دردرس اجتماعی :تعریف کردن چگونگی برخورد اعضای خانواده در کلاس برای یادگیری هرچه بیشتر برخوردهای اجتماعی مناسب در منزل وبه دنبال آن در اجتماع و کشیدن نقّاشی های متناسب با هر درس با توجّه به علاقه مندی بچّه ها به نقّاشی برای یادگیری بیشتر درس و تمرین رد شدن از خیابان و کار با نقشه و پر کردن نقشه های خام و.....

در در س ریاضی:درست کردن مکعب و مکعب مستطیل و سایر اشکال هندسی و پیدا کردن وسایلی به شکل آن ها  در منزل ،تمرین خرید از مغازه برای یادگیری حل مسا له های مربوط به آن ،درست کردن ترازو و پیدا کردن جرم چیزهای سبک با آن ، تمرین با نوارهای پارچه ای برای یادگیری بهتر خط و پاره خط ، تمرین مساله سازی برای ضرب و تقسیم ، دادن تمرین به دست آوردن محیط چند کتاب در منزل و...

در درس علوم:دیدار از یک مرکز نگه داری از حیوانات و یادداشت عادت های آن ها ، دیدار از گل فروشی برای بهتر یاد گرفتن انواع گیاهان و تفاوت قسمت های اصلی آن ها با هم ، کار با قرقره و نی برای ساخت ستون مهره ها و چگونگی کار آن ، لمس و دیدن گیاهان مدرسه به صورت گروهی و نوشتن گزارش این کار گروهی ،  کشیدن نقّاشی انواع گیاهان گل دار و مخروط دار ، دیدن حالت های مختلف مواد در منزل و انجام آزمایش تبخیر ، ذوب ، انجماد ومیعان در منزل و ارائه ی گزارش به معلّم و درست کردن چرخ آبی و بادی و....

امیدوارم این کارهای عملی بتواند در بهتر یاد گرفتن دروس کارساز باشد.

+ نوشته شده در  چهارشنبه نهم آذر 1390ساعت 21:39  توسط زهرا کاویان | 
 
صفحه نخست
پست الکترونیک
آرشیو
عناوین مطالب وبلاگ
درباره وبلاگ
زهرا کاویان کلاس سوم 2 آمادگی و دبستان پسرانه ی سما 3 منطقه 4 واحد خوراسگان

نوشته های پیشین
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آذر 1390
آبان 1390
پیوندها
مدرسه راهنمایی سما 3
معاونت سما خوراسگان
سایت سازمان سما
 

 RSS

POWERED BY
BLOGFA.COM